Často kladené otázky
-
Čo robiť v prípade, že ste zabudli heslo pre prístup do online katalógu?
Je možné požiadať o zmenu hesla a to online spôsobom na stránkach katalógu alebo osobne v ŠVK v Košiciach u konzultantiek alebo operátoriek. V prípade online zmeny hesla je potrebné vedieť čiarový kód preukazu ŠVK v Košiciach alebo Vašej čipovej karty, ktorú používate ako preukaz. Ďalšou nevyhnutnou informáciou pre online zmenu hesla je znalosť emailu , ktorý máte registrovaný v našom systéme. V prípade, že nemáte k dispozícii jednu zo spomínaných informacií musíte využiť druhú možnosť a to je osobný kontakt.
-
Je možná zmena hesla v online katalógu?
Ano. Na stránkach online katalógu https://sclib.svkk.sk/sck01. Po prihlásení, kliknite na linku v pravom menu "Zmena hesla".
-
Nenašli ste požadovaný dokument v našom fonde?
Môžete podať návrh na zakúpenie do nášho fondu, alebo sa obrátiť na MVS.
-
Stratili ste požičanú publikáciu?
Kontaktujte konzultantky.
-
Máte záujem o výpožičku z historických fondov?
Konzultantky Vám poradia ako vyhľadať signatúru knihy z historických fondov a samotnú výpožičku Vám sprostredkuje Oddelenie historických fondov.
-
Kto vybavuje finančné náhrady za stratené publikácie?
Operátorky, alebo p. Syczová z OIKT.
-
Vymáhame od Vás nevrátené dokumenty prostredníctvom súdu?
Informácie o súdnom vymáhaní získate od p. Syczovej.
-
Neviete názov požičanej publikácie?
Pomôžu Vám konzultantky.
-
Je možné objednať si knihu cez internet?
Ano. Na stránke https://sclib.svkk.sk/sck01.
-
Neviete sa prihlasiť do informačného systému?
Kontaktujte Webmastra. Pre jednoduchšiu identifikáciu v systéme bude potrebné uviesť Vaše číslo preukazu. Pozn.: Neuvádzajte Vaše heslo.
-
Máte problém s certifikátmi na stránkach katalógov ŠVK Košice?
Doterajšie certifikáty podpísané certifikačnou autoritou ŠVK v Košiciach sú nahradené novými certifikátmi. Nové certifikáty sú podpísane certifikátom TERENA SSL CA (Certifikačná Autorita) a už ich nie je potrebné inštalovať do Vašich prehliadačov. TERENA SSL CA certifikát je podpísaný certikátom UTN-USERFirst-Hardware CA a tento certifikát je podpísaný AddTrust External CA Root. V prípade problémov doporučujeme nainštalovať najnovšiu verziu Vásho prhliadača alebo nainštalovať certifikát TERENA-SSL-CA.
-
Čo musí spĺnať čipová karta?
- musí byť opatrená fotografiou používateľa,
- musí byť vydaná zmluvným partnerom.
-
Kde je možné vykonať prechod na čipovú kartu?
- V požičovni pri výpožičnom pulte
-
Za akých podmienok je možné vykonať prechod na čipovú kartu?
- Bez poplatku, ak je preukaz používateľa ešte platný a za predpokladu, že je odovzdaný klasický čitateľský preukaz na likvidáciu .
- Za úhradu, ak je vykonaná registrácia používateľa, predĺženie platnosti registrácie a preregistrácia pri strate preukazu. Výška poplatkov je stanovená Cenníkom služieb.
-
V prípade pripojenia mobilných zariadení do siete ŠVK v Košiciach v rámci WIFI pripojenia je nutné dodržiavať a v prípade problémov s pripojením nastaviť nasledovné:
- uistite sa, že je wifi karta mobilného zariadenia aktívna.
- pred pripojením do wifi siete skontrolujte, či osobný firewall neblokuje prístup do siete.
- ako id a heslo použite údaje pre prístup do online katalógu.
- pripojte sa do siete s názvom SSID
- SVK_Kosice_Citaren (nešifrované otvorené pripojenie) ,
- SVK_Kosice_UsInfo (Hlavná 10, študovňa UsInfo - nešifrované otvorené pripojenie, presmerovanie na autorizačný portál - prihlásenie id a heslo resp. hosť),
- SVK_Kosice_Terasa (Hlavná 10, terasa ŠVK - nešifrované otvorené pripojenie, presmerovanie na autorizačný portál - prihlásenie id a heslo resp. hosť),
- SVK_Kosice_Studovnak (nešifrované otvorené pripojenie),
- SVK_Kosice_VTI (nešifrované otvorené pripojenie),
- SVK_Kosice_BibCas (nešifrované otvorené pripojenie),
- SVK_Kosice_KVC (nešifrované otvorené pripojenie),
- SVK_Kosice_SC (nešifrované otvorené pripojenie),
- SVK_Kosice_Salonik (nešifrované otvorené pripojenie)
- nastaviť v prehliadači (už by nemalo byť nutné robiť tieto nastavenia)
- IE 7,8
Menu Nástroje -> Položka Možnosti siete Internet -> Záložka Pripojenia -> Tlačítko Nastavenie siete LAN -> Zaškrtnúť položku Automaticky zistiť nastavenia - FF 3.x
Menu Nástroje -> Položka Možnosti -> Horne menu Spresnenie -> Záložka Sieť -> Tlačítko Nastavenie > Zaškrtnúť položku Automatická detekcia nastavení tejto siete - FF 4.x
Tlačítko Firefox -> Menu Možnosti -> Položka Možnosti -> Horne menu Spresnenie -> Záložka Sieť -> Tlačítko Nastavenie > Zaškrtnúť položku Automatická detekcia nastavení tejto siete
- IE 7,8
- dodržiavať zásady práce v internete podľa knižničného poriadku.
- v prípade problémov kontaktujte správcu systému na e-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo tel. +421918248120.
- Čo je potrebné urobiť, aby mohol čitateľ rešeršovať v elektronických informačných zdrojoch (EIZ)?
- Registrácia používateľa cez registračný formulár na stránke http://eiz.snk.sk.
- Návšteva Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, Stredisko vedecko–technických informácii, Pribinova 1, podpísanie „Zmluvy o používaní adresára...“ so Slovenskou národnou knižnicou (SNK) v Martine.
- Po podpísaní zmluvy bude prístup do EIZ uvoľnený do 48 hod., informáciu o povolení prístupu obdrží používateľ elektronickou poštou zo strany SNK v Martine.
-
Co robiť v prípade chyby
CAS is Unavailable
There was an error trying to complete your request. Please notify your support desk or try again.- Pozrite si aké máte nastavenie jazykov v prehliadači a v prípade, že nemáte jeden z jazykov sk, cs alebo en, tak tam pridajte napr. sk a skúste sa znovu prihlásiť.