utorok, 25.07.2017 Dnes: Jakub Zajtra: Anna, Hana

Štátna vedecká knižnica v Košiciach

Hlavná 10, 042 30 Košice, tel. +421918245888

Sme tu pre Vás od roku 1947 Vaša Štátna vedecká knižnica

Často kladené otázky

  1. Čo robiť v prípade, že ste zabudli heslo pre prístup do online katalógu?

    Je možné požiadať o zmenu hesla a to online spôsobom na stránkach katalógu alebo osobne v ŠVK v Košiciach u konzultantiek alebo operátoriek. V prípade online zmeny hesla je potrebné vedieť čiarový kód preukazu ŠVK v Košiciach alebo Vašej čipovej karty, ktorú používate ako preukaz. Ďalšou nevyhnutnou informáciou pre online zmenu hesla je znalosť emailu , ktorý máte registrovaný v našom systéme. V prípade, že nemáte k dispozícii jednu zo spomínaných informacií musíte využiť druhú možnosť a to je osobný kontakt.

  2. Je možná zmena hesla v online katalógu?

    Ano. Na stránkach online katalógu https://sclib.svkk.sk/sck01.  Po prihlásení, kliknite na linku v pravom menu  "Zmena hesla".

  3. Nenašli ste požadovaný dokument v našom fonde?

    Môžete podať návrh na zakúpenie do nášho fondu, alebo sa obrátiť na MVS.

  4. Stratili ste požičanú publikáciu?

    Kontaktujte konzultantky.

  5. Máte záujem o výpožičku z historických fondov?

    Konzultantky Vám poradia ako vyhľadať signatúru knihy z historických fondov a samotnú výpožičku Vám sprostredkuje Oddelenie historických fondov.

  6. Kto vybavuje finančné náhrady za stratené publikácie?

    Operátorky, alebo p. Syczová z OIKT.

  7. Vymáhame od Vás nevrátené dokumenty prostredníctvom súdu?

    Informácie o súdnom vymáhaní získate od p. Syczovej.

  8. Neviete názov požičanej publikácie?

    Pomôžu Vám konzultantky.

  9. Je možné objednať si knihu cez internet?

    Ano. Na stránke https://sclib.svkk.sk/sck01.

  10. Neviete sa prihlasiť do informačného systému?

    Kontaktujte Webmastra. Pre jednoduchšiu identifikáciu v systéme bude potrebné uviesť Vaše číslo preukazu. Pozn.: Neuvádzajte Vaše heslo.

  11. Máte problém s certifikátmi na stránkach katalógov ŠVK Košice?

    Doterajšie certifikáty podpísané certifikačnou autoritou ŠVK v Košiciach sú nahradené novými certifikátmi. Nové certifikáty sú podpísane certifikátom TERENA SSL CA (Certifikačná Autorita) a už ich nie je potrebné inštalovať do Vašich prehliadačov. TERENA SSL CA certifikát je podpísaný certikátom UTN-USERFirst-Hardware CA a tento certifikát je podpísaný AddTrust External CA Root. V prípade problémov doporučujeme nainštalovať najnovšiu verziu Vásho prhliadača alebo nainštalovať certifikát TERENA-SSL-CA.

  12. Čo musí spĺnať čipová karta?

    • musí byť opatrená fotografiou používateľa,
    • musí byť vydaná zmluvným partnerom.
  13. Kde je možné vykonať prechod na čipovú kartu?

    • V požičovni pri výpožičnom pulte
  14. Za akých podmienok je možné vykonať prechod na čipovú kartu?

    • Bez poplatku,  ak je preukaz používateľa ešte platný  a za predpokladu, že je odovzdaný klasický čitateľský  preukaz na likvidáciu .
    • Za úhradu, ak je vykonaná  registrácia používateľa, predĺženie platnosti  registrácie a preregistrácia pri strate preukazu. Výška poplatkov je stanovená Cenníkom služieb.
  15. V prípade pripojenia mobilných zariadení do siete ŠVK v Košiciach v rámci WIFI pripojenia je nutné dodržiavať a v prípade problémov s pripojením nastaviť nasledovné:

    • uistite sa, že je wifi karta mobilného zariadenia aktívna.
    • pred pripojením do wifi siete skontrolujte, či osobný firewall neblokuje prístup do siete.
    • pripojte sa do siete s názvom SSID  
      • SVK_Kosice_Citaren (nešifrované otvorené pripojenie) 
      • SVK_Kosice_UsInfo (nešifrované otvorené pripojenie),
      • SVK_Kosice_Studovnak (nešifrované otvorené pripojenie),
      • SVK_Kosice_VTI (nešifrované otvorené pripojenie)
      • SVK_Kosice_Salonik (nešifrované otvorené pripojenie) ,
    • nastaviť v prehliadači (už by nemalo byť nutné robiť tieto nastavenia)
      • IE 7,8
        Menu Nástroje -> Položka Možnosti siete Internet -> Záložka Pripojenia -> Tlačítko Nastavenie siete LAN -> Zaškrtnúť položku Automaticky zistiť nastavenia
      • FF 3.x
        Menu Nástroje -> Položka Možnosti -> Horne menu Spresnenie -> Záložka Sieť -> Tlačítko Nastavenie > Zaškrtnúť položku Automatická detekcia nastavení tejto siete
      • FF 4.x
        Tlačítko Firefox -> Menu Možnosti -> Položka Možnosti -> Horne menu Spresnenie -> Záložka Sieť -> Tlačítko Nastavenie > Zaškrtnúť položku Automatická detekcia nastavení tejto siete
    • dodržiavať zásady práce v internete podľa knižničného poriadku.
    • v prípade problémov kontaktujte správcu systému na e-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo tel. +421918248120.
  16. Čo je potrebné urobiť, aby mohol čitateľ rešeršovať v elektronických informačných zdrojoch (EIZ)?
    • Registrácia používateľa cez registračný formulár na stránke http://eiz.snk.sk.
    • Návšteva Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, Stredisko vedecko–technických informácii, Pribinova 1, podpísanie „Zmluvy o používaní adresára...“ so Slovenskou národnou knižnicou (SNK) v Martine.
    • Po podpísaní zmluvy bude prístup do EIZ uvoľnený do 48 hod., informáciu o povolení prístupu obdrží používateľ elektronickou poštou zo strany SNK v Martine.
  17. Co robiť v prípade chyby

    CAS is Unavailable
    There was an error trying to complete your request. Please notify your support desk or try again.
    • Pozrite si aké máte nastavenie jazykov v prehliadači a v prípade, že nemáte jeden z jazykov sk, cs alebo en, tak tam pridajte napr. sk a skúste sa znovu prihlásiť.